Při výměně přívěsného kloubu je důležité brát v úvahu, že nový kloub musí splňovat určité parametry uvedené v technickém průkazu.
Požadavky na nový přívěsný kloub
- • Musí být od výrobce uvedeného v TP přívěsu v kolonce 44.2.
- • Musí mít stejné typové označení a schvalovací značku (kolonky 44.3 a 45).
- • Alternativně mohou být uvedeni i jiní vhodní výrobci nebo typy schválené pro dané vozidlo.
Indikátor opotřebení – AL-KO
U kloubů od výrobce AL-KO se indikátor opotřebení nachází v blízkosti ovládací páky a skládá se ze dvou polí:
- • Zelené pole – nový, neopotřebovaný kloub
- • Červené pole – kloub je opotřebovaný
Pokud je viditelné pouze červené pole, je nutná okamžitá výměna kloubu!
POZOR: Pokud je koule tažného zařízení nadměrně opotřebovaná, i nový kloub ukáže jen červené pole – je třeba vyměnit i samotnou kouli. Více informací: Jak změřit opotřebení koule na tažném zařízení.
Indikátor opotřebení – KNOTT
U kloubů KNOTT je indikátor na boční straně a skládá se ze tří částí:
- • X – kloub je špatně připojen
- • + – životnost kloubu
- • - – blíží se konec životnosti, nutná okamžitá výměna kloubu

Ostatní výrobci přívěsných kloubů
Někteří výrobci mají indikátory opotřebení umístěné za rukojetí kloubu. Když se rukojeť dotkne zadní části – kloub je opotřebovaný a je třeba jej vyměnit.
Další kontrola je manualní: připojíte přívěs k tažnému zařízení a tahem nahoru zkontrolujete vůli. Jakákoli vůle znamená nadměrné opotřebení a hrozí odpojení přívěsu, tedy nebezpečí nehody.
Péče o přívěsný kloub
- • Před připojením přívěsu namažte kouli vazelínou, aby nedocházelo k nadměrnému tření a snižování životnosti.
- • Při použití stabilizačního kloubu nebo nosiče kol musí být koule důkladně odmaštěná a čistá, pro správnou funkci.
Správná kontrola a údržba přívěsného kloubu je klíčová pro bezpečnost na silnici a dlouhou životnost tažného zařízení.